Cât e ceasul... în general (31.) – sau adevăratul jurnal al festivalului

lumea în ruine, prin ochii lui Beckett


11 decembrie, 17.00

Ruins True este un spectacol experimental de teatru dans colectiv, iar creatorii acestuia sunt Liam Clancy, Mary Reich (înlocuită în spectacolul de ieri seară de către Jess Humphrey) şi Yolande Snaith ca interpreţi, Sharokh Yadegari ce semnează „partitura” sonoră şi Gábor Tompa care a regizat spectacolul.
Spectacolul are la bază textul poetic Lessness (Sans) al lui Samuel Beckett iar spectacolul este un cumul de mişcări, improvizaţii şi recuzită ce fac trimitere la textele de teatru ale renumitului scriitor.

 
La o primă vedere felul în care actorii abstractizează acţiunile clasice într-o mişcare şi inter-relaţionare este extrem de încărcat în prima parte a spectacolului şi se poate observa o gradare a ritmului şi a timpului diegetic. În cunoştinţă de cauză (legată de originea spectacolului), spectatorii pot să identifice ideile obsedante transmise de scriitura lui Beckett.
Orchestraţi de muzică originală (Sharokh Yadegari), cei trei interpreţi improvizează pe o partitură coregrafică spre un punct culminant în care apare un copil (probabil ca simbol al unei ciclicităţi) ce descoperă jocul de-a viaţa într-o machetă a scenei. Incendierea acestei lumi are valenţele unei apocalipse dar şi ale unei purificări.
Coproducţie a Sushi Center for the Urban Arts, San Diego şi a Teatrului Maghiar de Stat Cluj-Napoca, spectacolul călăuzeşte spectatorul în imaginarul lui Beckett, aşa cum este el perceput.
orosRafael

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése