Cât e ceasul... în general (8.) – sau adevăratul jurnal al festivalului

înapoi în bănci
  – workshop cu Patrice Pavis

cândva, spre final de toamnă

Am aflat de ediţia actuală a Festivalului Interferenţe, şi tot pe atunci am aflat că este invitat de către Teatrul Maghiar renumitul teoretician de teatru Patrice Pavis.

4 decembrie, 8.30

La sediul Facultăţii de Teatru şi Televiziune, zilele acestea, este organizat un workshop pe tema analizei spectaculare susţinut tocmai de către Patrice Pavis. Înainte să înceapă festivalul, fiecare participant a primit o listă cu spectacolele care urmează să fie discutate, asta pentru o desfăşurare cât mai productivă a workshop-ului.
Ca primă impresie, Patrice Pavis (se pronunţă împreună cu s-ul de la final!) este o persoană care are un fundal bogat în analiza spectaculară – fapt dovedit şi de bibliografia pe care o are în spate – şi care are calităţi de pedagog prin felul său deschis de a purta o discuţie.
Prima întâlnire s-a concentrat în discutarea spectacolului „Sfârşit de partidă”, după o scurtă trecere în revistă a diferitelor metodologii de analiză critică. Mă aşteptam la o anatomie precisă, dar, surprinzător, mecanismul analitic începea prin trecerea fluxului informaţional prin sita subiectivităţii; de la o teorie a afectelor şi conversaţia post-spectaculară la abordări estetice şi o lecturare atentă a textului.
Deocamdată workshop-ul e puţin îngheţat, dar pe măsură ce vom mai urmări spectacole, tind să cred că discuţiile se vor aprinde iar rezultatele vor fi pe măsură.
Am fugit să îmi iau bilet pentru spectacolul din seara asta.

orosRafael

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése