Hány óra van... a kulisszák mögött (7.) – avagy kik tolják (L) a fesztivál szekerét?

Buli van!!
Sebesi Istvánt, a fesztiválklub vezetőjét beszéltettük

2001 és 2005 között vezettem a „Kultiplex” nevű művelődési központot Budapesten, amely a klubzenének volt az egyetlen komolyabb helyszíne. Nemzetköri hírneve volt. Azon kívül a Sziget fesztiválon dolgozom 10 éve, és koncertszervezéssel is foglalkozom. Ide, a Tranzit Házba is hoztam már kiállítást.
Amikor kiderült, hogy a Tranzit Ház lesz az Interferenciák színházi fesztivál egyik helyszíne, a Tranzit Házat működtető Tranzit Alapítvány vezetője, Könczei Csilla megkeresett, hogy elvállalnám-e itt a fesztivál klubjának a vezetését. Örömmel vállaltam el a feladatot, mert nagy megtiszteltetés akár így is részt venni ezen a rangos rendezvényen.
Szeptemberben kaptam a felkérést. A Tranzitot erre az alkalomra hoztuk rendbe, ezt nekem kellett leszervezni. Ez a koordinálást és a szervezést jelenti. Ezt nem volt nehezebb Pestről sem leszervezni, hiszen ugyanaz a szakma. Ha jó a környezet és jó a hely, akkor az ember a nehézségeket bárhol leküzdi.
               
Tompa Gábor az első nagyobb sajtótájékoztatón közzétette, hogy a Tranzit Ház emelete lesz a fesztiválklub. Mivel új hely volt, nem bejáratott, ezért természetesen lassabban indult be a forgalom. De sikerült pár nap alatt a helyet népszerűvé tenni. Aztán a fesztivál közepétől mindig tele volt.
Egy fesztklub lényege, hogy a fesztivál résztvevői és szervezői találkozhassanak, ezért is a neve meeting point.  Az a lényege, hogy itt bárki bármilyen információhoz hozzájuthasson, hogy a hely teret adhasson a különböző interjúknak, lehessen itt program, tudjon a pultos angolul, hogyha angolul kérik a kávét. De szerencsére a kolozsváriak minden nyelven beszélnek, nem csak azért, mert kozmopolita a város, de valószínűleg az oktatási rendszer is ezt segíti elő. 
              
A szervezést úgy kell elkezdeni, hogy be kell lőni, milyen hangulatot szeretne per pillanat a közönség. Én gyakran járok színházba, nagyon régóta, külföldön is, több ilyen klubot láttam már. Így nagyjából lehetett tudni, hogy mit szeretne az idejárók többsége. A részleteken múlik az egész. Nagyon szeretik a klubba járók, a találkozók résztvevői, ha kedvesek vagyunk hozzájuk és ez nekünk is nagy örömünkre szolgál. Több programot szerettünk volna idehozni, de ez az idő rövidsége miatt nem sikerült. Reméljük, következő alkalommal kísérőprogramokat is tudunk hozzászervezni.
A fesztivál előadásai közül sokat nem láttam... A kolozsvári előadásokat igyekeztem megnézni még a fesztivál előtt. Nagy József több másik előadását is láttam már, ezt most nem sikerült. A Tel Aviv-iakat is ismerem, többször voltam Izraelben. Ugyanakkor nagyon sajnálom, hogy Boris Bakal előadását nem sikerült megnézni, pedig az itt volt nálunk a földszinten.
bakkÁgnes

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése